Telefóny, tablety, notebooky, ale aj tlačiarne dnes nie sú lacné produkty. Ceny sa pohybujú nezriedka v stovkách až tisícoch EUR. Žiaľ, neznamená to automaticky, že by sa tieto zariadenia nekazili. Tak ako pri čomkoľvek inom, ani tu vám vyššia cenovka nezaručí, že všetko bude vždy fungovať ako má.

Nemusí to však byť veľký problém, pretože štandardne zo zákona platí dvojročná záručná lehota, počas ktorej máte nárok na bezplatnú opravu všetkých porúch nespôsobených neodbornou, či chybnou manipuláciou. Ani po uplynutí záručnej doby sa však netreba obávať. Vaše zariadenie vám bez problémov opraví autorizovaný servis.

Prečo si vybrať autorizovaný servis

Prakticky každý deň sa priamo v servise, ale najmä na rôznych internetových fórach stretávame s otázkou „Prečo odniesť svoj telefón/tablet/počítač do autorizovaného servisu, a nie do obyčajného.“

Dôvodov, prečo zariadenie priniesť práve do autorizovaného servisu je hneď niekoľko. Úplne najdôležitejší je ten, že akýkoľvek zásah do zariadenia mimo autorizovaného servisu znamená, že automaticky prichádzate o záruku.

Prečo je to tak? Preto, že prístup k originálnym náhradným dielom od výrobcu má IBA autorizovaný servis. To znamená, že neautorizované servisy vám do vášho drahého zariadenia namontujú buď súčiastku repasovanú, získanú nelegálne, alebo jednoducho jej lacnú napodobeninu. Pár ušetrených EUR tak v konečnom dôsledku môže spôsobiť škodu za stovky, či tisíce EUR.

S tým súvisí ďalšia dôležitá vec. Aj „lacný“ mobilný telefón je dnes veľmi sofistikované zariadenie, v ktorom sú jednotlivé diely súčasťou komplexného systému. Ak vyberiete jeden diel, a nahradíte ho iným, nie originálnym, veľmi často sa stane, že zariadenie síce bude nejako fungovať, ale nebude fungovať tak ako predtým, respektíve sa výrazne skráti jeho životnosť. Aby sa tak nestalo, je potrebné urobiť tri veci. Použiť originálnu diagnostiku, originálny náhradný diel, a dodržať výrobcom predpísaný postup opravy.

V autorizovanom servise sa pri každej oprave zariadenia od akejkoľvek značky používa drahá diagnostika, dodávaná od konkrétneho výrobcu. Tá odhalí chyby v zariadení, a následne sa pracuje na ich odstránení. K tejto diagnostike majú opäť prístup IBA autorizované servisy.

Po využití diagnostiky a odhalení chýb, je vždy aplikovaný postup predpísaný výrobcom. Tak sa zabezpečí to, že zariadenie bude fungovať aj po oprave úplne rovnako ako predtým, a ostane zachovaná jeho funkčnosť počas celej garantovanej doby životnosti zariadenia.

Aby mohli byť zo strany servisu splnené vyššie spomenuté body je potrebné, aby bol personál v servise pravidelne odborne preškolený. Každý servisný pracovník v autorizovanom servise má certifikát, a je odborne a kvalitne preškoľovaný priamo ľuďmi z konkrétnej značky, aby bolo zabezpečené kvalitné a fundované riešenie problémov.

Každý výrobca autorizované servisy v pravidelných intervaloch audituje a kontroluje. Kontroly sú prísne a nezriedka sa stane, že pri nevyhovujúcom stave je servisu autorizácia odobraná. Zákazník má však vďaka týmto kontrolám vždy garanciu úplného, správneho a kvalitného servisu.

Autorizovaný servis nie je drahší

Na záver sme si nechali asi najväčší mýtus ohľadom autorizovaných servisov. Cenu. Neplatí, že autorizované servisy sú drahšie ako tie neautorizované. Servisné zásahy sú často spoplatnené rovnakou sumou ako v neautorizovanom servise. Navyše, prakticky všetci výrobcovia ponúkajú na svoje produkty množstvo výhodných akcií, výmenných programov, či dokonca bezplatných výmen. Vďaka tomu máte istotu, že dostanete originálny náhradný diel, a za lepšiu cenu ako neoriginálny z neautorizovaného servisu, ktorý vám potenciálne bude generovať ďalšie a ďalšie problémy, a tým pádom aj ďalšie servisné zásahy.

Verte nám, stretávame sa s rovnakými problémami denno-denne. Drahé zariadenie s pôvodne malou chybou, „opravené“ v neautorizovanom servise tak, že je ďalej nepoužiteľné. Záruka tým pádom neplatí, a cena za ďalší zásah by bola už v stovkách EUR. Videli sme, a zrejme aj naďalej budeme stále vídať, mnoho neodborne vymenených batérií, displejov, tlačových hláv, ktoré vybuchujú, nekorektne zobrazujú farby, a netlačia tak, ako by mali.

Bohužiaľ, sa naozaj často stáva, že za neoriginálny, či repasovaný diel, za ktorý zákazník v neautorizovanom servise zaplatil „pár“ EUR + hodinovú sadzbu, by u nás dostal originálny v rámci výmenných programov lacnejšie, alebo aj úplne zadarmo.

Ak hľadáte servis, vyberte si SWISS

Sme dlhoročný autorizovaný servis pre viacero svetových značiek, ako Apple, HP, Dell, či Lenovo. Aj vďaka tomu vieme ponúknuť najvyššiu kvalitu servisných zásahov. Navyše, náš slogan „Viac ako servis“ neberieme ako prázdnu frázu, svojim zákazníkom sa vždy snažíme vyjsť v ústrety, a ponúknuť niečo viac. Ponúkame napríklad bezplatnú dopravu vášho zariadenia do/zo servisu, konzultáciu s technikom a mnoho ďalších.

Veríme, že služby servisu pre vaše zariadenia nebudete musieť využiť, no ak áno, sme tu pre vás.